Oferim consultanță IT gratuită pentru abonamente externalizare IT.

Context:
Evolutia rapida si continua a tehnologiilor a facilitat crearea nevoii de persoane calificate pentru a oferi expertiza in domeniul IT.

Termenii:
Consultantul IT este specialistul care ofera opinii, concluzii in chestiuni care privesc domeniul IT.
Consultanta IT este activitate depusa de un consultant IT.

Itecho poate contribui la dezvoltarea afacerii tale, indiferent de dimensiunea acesteia.SOLICITA OFERTA

Sarciniile consultantului IT:

  • Cunoaste si se preocupa permanent de intelegerea in profunzime a activitatilor desfasurate in organizatie, modul cum pot fi ele sustinute si dezvoltate prin solutii IT&C adecvate. Aceste solutii sunt special proiectate si adaptate si vor avea la baza cerintele de lucru ale organizatiei, performantele asteptate, in conditiile unor costuri acceptabile si intr-un timp determinat.
    Participa la proiectarea/reproiectarea suportului tehnic pentru cele mai complexe probleme ale sistemului informatic;
    Transpune sau participa la transpunerea proceselor din organizatie in cerinte si specificatii IT&C;
  • Elaboreaza recomandari detaliate pentru suportul IT al activitatilor critice sau complexe sau al punctelor cheie ale sistemului informatic.
  • Evalueaza gradul in care noile tehnologii propuse satisfac cerintele utilizatorului;
  • Evalueaza riscurile legate de securitatea datelor, programelor si echipamentelor;
  • Dispune de capacitatea de a studia, cunoaste, intelege si analiza tendintele tehnologice in industria IT&C; este expert in domeniu; lucreaza in echipa cu alti experti pentru selectarea, adaptarea, proiectarea, integrarea celor mai convenabile solutii IT&C.
  • Aplica standardele tehnice IT&C in vigoare in vederea solutionarii cerintelor specifice ale organizatiei asa cum decurg ele din activitatile identificate pentru aceasta.
  • Proiecteaza solutii de adaptare a programelor/ aplicatiilor si, eventual a echipamentelor existente (impreuna cu dezvoltatorii de aplicatii si specialistii hardware), astfel incat noile solutii IT&C sau cele modificate si adaptate sa asigure cresterea performantelor organizatiei (produse sau servicii mai bune, productivitate a muncii mai mare, conditii specifice de munca mai bune, operatii si lucrari simplificate, etc).
  • Stabileste solutii, proceduri, tehnici pentru buna functionare si corecta utilizare a calculatoarelor, echipamentelor periferice si a celor de comunicatii, care reprezinta suportul aplicatiilor/ componentelor/ sistemelor complexe.
  • Colaboreaza cu toate compartimentele functionale ale organizatiei, oferind asistenta in folosirea tehnologiilor informatiei in activitatea curenta a componentelor cu grad de dificultate ridicat; este la curent cu solicitarile si necesitatile reale hardware si software ale fiecarui compartiment si cu gradul lor actual de acoperire si sustinere;
  • Informeaza utilizatorii (angajati, conducere) despre noile facilitati, configuratii, tehnologii, produse aparute si a caror utilizare ar putea imbunatati calitatea produselor si/sau a serviciilor care fac obiectul activitatii organizatiei.
  • Organizeaza sesiuni de instruire a utilizatorilor, corespunzator noilor solutii tehnologice implementate, sau care urmeaza a fi implementate pentru componentele cu grad de dificultate ridicat;
  • Elaboreaza oferte tehnice pentru oricare din activitatile mentionate, conform cerintelor din caietele de sarcini sau termenilor de referinta.

Consultanții nostrii sunt profesioniști care va ajuta sa va decideti asupra uneltelor de calcul și tehnologiilor celor mai potrivite pentru cresterea și sustinerea unei afaceri profitabile.

Procesul:
Consultantii pot furniza informatii valoroase cu privire la afacere prin evaluare, discutii, analize si furnizarea de posibile solutii pentru diferite ipostaze ale afacerii. Datorita experientei lor, acest tip de consultanta este util in principal in stabilirea elementelor de strategie atunci cand situatii necunoscute cauzeaza efecte de business vizibile.

Conduita:
Consultantul trebuie sa actioneze in orice moment cu etica si integritate pentru a pastra increderea acordata de client. Nu este de ajuns sa castigi o noua afacere. Acordarea importantei cuvenite calitatii livrabilelor si comunicarii sunt de departe factorii care construiesc reputatia consultantului. Daca va reusi sa mentina un nivel ridicat in calitatea serviciilor, dovedindu-se constant un partener de incredere pentru afacere si ghidand clientul atat in faza de evaluare, cat si in faza de implementare, atunci drumul sau catre succes este asigurat.

Riscurii informatice:
Registrul riscurilor operationale este structurat pe patru categorii:

  • Oameni
  • Procese
  • Sisteme/tehnologie
  • Extern
Consultanța IT împreuna cu Externalizarea IT aduc un plus de siguranță afaceri dumneavoastră.

Riscuri aferente oamenilor pot fi, fara a se limita la:
– nerespectarea proceselor, procedurilor sau a instructiunilor de lucru;
– erori de introducere manuala sau de utilizare neadecvata a sistemelor informatice;
– cunostinte, experienta și pregatire insuficienta a personalului care utilizeaza sau deserveste sistemele informatice;
– personal insuficient;
– dependenta de angajati cheie;
– lipsa de comunicare si cooperare intre angajati;
– neraportarea erorilor sau greselilor aferente sistemelor informatice;
– alterarea datelor;
– modificarea informatiilor sau a datelor din rapoarte, fara documentarea adecvata;
– conflict de interese intre personalul care dezvolta si cel care administreaza sistemele informatice ori intre utilizatorii acestora;
– lipsa unei delimitari clare intre rolurile persoanelor care acceseaza/administreaz/ dezvolta sistemele informatice;
– automultumire;
– frauda;
– operatiuni suspecte de spalarea banilor di finantarea actelor de terorism;
– nerespectarea regimului de sanctiuni internationale.

Riscuri aferente proceselor pot fi, fara a se limita la:
a) Riscuri de model: lipsa proceselor organizatorice (cel puţin referitoare la managementul schimbării, al incidentelor, al problemelor, al nivelurilor de servicii, al versionărilor, al capacităţii, al disponibilităţii și al proiectelor), erori de metodologie 3 sau de model, erori de evaluare, disponibilitatea rezervelor pentru acoperirea pierderilor, complexitatea modelelor, control inadecvat al proceselor, software neadecvate obiectivelor de activitate, insuficienţa guvernanţei corporative în acest domeniu;
b) Riscuri tranzacționale: erori de execuție, erori de înregistrare, managementul inadecvat al datelor și informațiilor, erori de matching, compensare, colateral, complexitatea produselor, riscuri de capacitate, riscuri de evaluare, riscuri de confidențialitate, fraude;
c) Riscuri aferente controlului operațiunilor: lipsa separării drepturilor și atribuțiilor, depășirea limitelor, riscuri de volum, riscuri de securitate, riscuri de raportare, riscuri de înregistrări contabile neadecvate, control inadecvat al activităților externalizate, întreruperea furnizării serviciilor, neidentificarea operațiunilor în speță în funcție de indicatorii de risc și variabile analitice prestabilite.

Asigură-ți afacerea! Solicită consultanță IT!

Riscuri aferente sistemelor/tehnologiei pot fi, fără a se limita la:
– sistem inadecvat de management al tehnologiei și securității;
– lipsa metodologiilor de dezvoltare si testare;
– capacitate insuficientă de procesare;
– întreruperi în funcționarea sistemelor (hardware, software, stocare, telecomunicații);
– căderi de rețea;
– întreruperii în furnizarea serviciilor prestate de furnizorii externi;
– sisteme inadecvate;
– protecție inadecvată împotriva malware;
– riscuri de compatibilitate;
– riscuri generate de furnizori/vânzători;
– erori de programare;
– coruperea datelor;
– riscuri de recuperare după dezastre;
– testare necorespunzătoare a recuperării în caz de dezastru;
– sistem inadecvat de actualizare tehnologică;
– sisteme învechite;
– servicii necorespunzătoare de suport pentru sisteme.

Riscuri aferente mediului extern pot fi, fără a se limita la:
– pierderi datorate evenimentelor catastrofice/dezastrelor naturale sau generate de oameni ori factori din afara organizației;
– întreruperi în furnizarea serviciilor prestate de furnizori externi;
– fraude și activități criminale externe;
– expuneri externe ale securității sistemelor;
– atacuri teroriste clasice sau informatice;
– criminalitate economică și/sau informatică;
– căderi ale alimentarii cu electricitate.